سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا سخن که از حمله کارگرتر بود . [نهج البلاغه]

امروز حضرت اقا در جمع مداحان در مورد مسائل هسته ای صحبتهایی کردند و خیال همه را راحت .اول اینکه هنوز اتفاقی نیافتاده که نیاز به موضع گیری با شد و تعهدی داده نشده و انچیزی که منتشر شده حتما بی ارزش است بلحاظ حقوقی و لذا تبریک گفتن هم بی معنا است.دوم خط قرمزهای ما مشخص است و قابل دورزدن و نادیده گرفتن نمی باشد.فرمانده هان نظامی حق ندارند اجازه بازرسی به هیچ کس را بدهند که این مطلب خیال همه را راحت کرد.تیم مذاکره کننده قابل اعتماد بوده و با منتقدان گفتگو کنند بیان جزئیات مذاکرات به مردم مصداق بارز همدلی می باشد.از توافقی که منافع ملت و کشور رعایت و حفظ شود حتما دفاع می کنیم. مذاکره با با مریکا فایده ای ندارد و قابل اعتماد نیست.مذاکره فقط در مورد هسته ای است نه مسائل منطقه ای و بین المللی و داخلی که جواد رئیس سازمان سیا بود که دیروز گفته بود در توافق چارچوبی مشخص می کنیم که ایران در مسائل منطقه ای محدود شود.

با شما اقا همه چیز زیباست.خداوند بر طول عمر باعزت شما بیفزاید.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 94/1/20:: 5:15 عصر     |     () نظر

این روزها هرکسی در داخل کشور از نتیجه بیانیه لوزان انتقاد می کند با توهین مواجه می شود که شما کاسب تحریم هستید با دشمن هستید و کم فکر و رقیب سیاسی هستید و عربده کش و قداره بند و ...واقعا چیزی برای ایران بر اساس این بیانیه نمی ماند و همه زحمات 10 تا 12 ساله به باد می رود.صحبتهای رئیس سازمان سیا جالب است!

جان برنان، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، «سیا»، ضمن حمایت از تفاهم سیاسی لوزان در مورد برنامه اتمی ایران، برخی از انتقادات علیه آن را «ناشی از تظاهر» نامید و گفت از امتیازهایی که تهران داده، شگفت‌زده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برنان در نخستین اظهار نظری که در مورد تفاهم لوزان ابراز کرده است، طی سخنانی در 18 فروردین در دانشگاه هاروارد، گفت «باید به شما بگویم، افرادی که می‌گویند این توافق راهی در برابر ایران می‌گشاید تا به بمب (هسته‌ای) برسد، تظاهر می‌کنند؛ از نظر من، اگر آنها واقعیت‌ها را بدانند، متوجه خواهند شد چه چیزی برای [به دست آوردن] یک برنامه [اتمی] لازم است».

او همچنین گفت« برخی از منتقدین (آمریکایی) توافق لوزان معتقدند که کاهش تحریم‎ها باعث می‎شود تا تحرکات منطقه ای ایران افزایش یابد. گرچه این نگرانی درست است اما چارچوبی که در توافق برای اینکار (کاهش تحریم‎ها) لحاظ شده به گونه ای است که ایران نمی‎تواند خارج از خواسته های ما عمل کند. (منوط شدن تعلیق تحریم‎ها به اقدامات ایران)».

خدا بخیر برساند انگار خواسته امریکایی ها حد یقف ندارد و امتیازدهی دکتر ظریف و روحانی!!!!!!!! بخاطر چی؟مثلا برداشتن تحریمها؟بنظر من با ملاک قرار دادن اژانس بعنوان نهاد تایید کننده جهت برداشتن تحریمها و باز بودن بخش pmd هیچ وقت تحریمها برداشته نمی شود.

اصلا فرض کنیم ما تعهدات خودمان را انجام دادیم و به هر دلیلی آژانس نهایتا قبول نکرد تایید کند سیاست است دیگر فرض محال که محال نیست!انوقت فکر نمی کنید با قبول قانونی بودن قطعنامه های شورای امنیت و دادن تعهدات در بیانیه نهایی که قرار است سند بین الملی باشد ما طبق گفته اقایان مذاکره کننده می توانیم به فرایند قبلی یعنی بازگشت به غنی سازی برگردیم ایا اینبار تنبیه بزرگتری علیه ما برقرار نمی کنند در سالهای 82تا84 همین گونه بود ما تعلیق را قبول کردیم و بعد از 2 سال بدعهدی تروئیکای غربی و رفع پلمپها برخلاف خواست انها تحریمهای شدید اغاز شد این مسیر جز خسارت چیزی ندارد.

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 94/1/19:: 12:9 عصر     |     () نظر

اختلافها در مورد حتی متن توافق یا بیانیه اعلام شده به رسانه های خارجی هم رسیده است «مایکل گوردون»، کار‌شناس ارشد تسلیحات نشریه نیویورک تایمز در گزارشی تحلیلی از تفاوت‌های چارچوب توافق هسته‌ای از زبان ایران و آمریکا تاکید دارد که اختلافات میان دو روایت به حدی فاحش است که بیم آن می‌رود توافق نهایی شکل نگیرد.
بررسی دقیق‌تر از نسخه ایرانی و آمریکایی نشان می‌دهد که تفاوت‌های قابل توجهی در این میان وحود دارد و این سوال به ذهن خطور می‌کند که آیا طرفین واقعا در موضع یکسانی هستند؟ مخصوصا در مواردی نظیر زمان رفع تحریم‌ها، آیا متفق القول هستند؟ نسخه ایرانی و آمریکایی بیانیه لوزان موضوعات مهمی را بی‌پاسخ گذاشته است، مثلا اینکه ایران طی مدت ده ساله این توافق، مجاز به انجام چه تحقیقاتی در خصوص سانتریفیوژ‌های پیشرفته است؟

گاردین مدعی شده است «توافق لوزان به ما اجازه می دهد بازرسان از قرارگاههای نظامی و سپاه پاسداران بازدید و با افرادی صحبت کنند و سطح پاسخگویی ها را بسنجند این یعنی عملا مباحث تسلیحاتی و موشکی ما به پرونده هسته ای ورود پیدا کرده است» که خط قرمز نظام اعلام شده بود تا همین یک روز قبل از اعلام توافق لوزان شبکه خبر مرتب صحبتهای حضرت اقا را در این مورد پخش می کرد در ذهن همه حک شده که توافق دو مرحله ای نباشد تسلیحات در توافق نباشد این دو خط قرمز مابقی مطالب را که در جلسات خصوصی بیان می شود را کار نداریم.

با ید توجه داشت که این چیزی که در لوزان اتفاق افتاده فقط بیانیه نیست بلکه توافقاتی صورت گرفته و تعهداتی داده شده است خود رئیس جمهور دیروز این مطلب را دوباره بیان کرد.«رئیس‌جمهور با «توافق» خواندن آنچه در لوزان بدست آمده گفت: مردم ایران و کشورهای دوست از توافق بدست‌ آمده خوشحالند و رقبای کم‌فکر و دشمنان جمهوری اسلامی ایران از نتایج حاصل شده ناخرسند هستند.
وی ادامه داد: در مذاکرات لوزان در خصوص فعالیت مرکز نطنز و جزئیات آن به توافق دست یافتیم، راجع به فردو و کلیاتش توافق شده است و پذیرفته شد که در اراک آب سنگین وجود داشته باشد. بدون تردید، گام‌های خوبی برداشته شده است، اما در مرحله تدوین توافق نهایی، کار دشواری پیش رو خواهیم داشت»
روحانی منتقدان لوزان را رقبای کم فکر و دشمنان جمهوری اسلامی می داند.من که نمی دانم کدام دشمن رسمی جمهوری اسلامی با این بیانیه مخالفت کرده است.کشورهای حوزه خلیج فارس که که موافقند
رئیس شورای روابط خارجی آمریکا تأکید کرد: زمان‌بندی لغو تحریم‌های اقتصادی در جریان توافق نهایی ایران و غرب همچنان لاینحل مانده است.
ریچارد هاس که درباره بیانیه لوزان گفته بود «به گونه‌ای خوشاینده از این بیانیه حیرت‌زده شدم و دستاورد این بیانیه از آنچه انتظار داشتم، اساسی‌تر و قابل توجه‌تر است»،
«توافق لوزان حداقل برای 20 سال امنیت اسرائیل را تضمین می‌کند و گزینه نظامی هم نمی‌توانست مانند این توافق برای تل‌آویو دستاورد داشته باشد- هاآرتص»
اینها لابد دوستان ایرانند که ما خبر نداریم.
رئیس جمهور امریکا دیروز در سخنرانی خودش اعلام کرد ما در مقابل ایران سه راه داریم 1-بمباران که جنگ جدیدی در منطقه ایجاد می کند و فقط ایران را چند سال در ساخت سلاح هسته ای عقب می اندازد یا ادامه تحریم که انهم دیگر کارایی خودش را دارد از دست می دهد و سوم توافق با ایران.
با این وضعیت ایا حماقت نیست دشمن که دیگر دارد دستهایش را بالا می اورد و با کمی صبر کردن کلا تسلیم می شود در این وضعیت بیاییم و کلی امتیاز بدهیم و اعتبار بر باد رفته امریکا را احیا کنیم. 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 94/1/17:: 1:20 عصر     |     () نظر

نامه تبریک سرلشکر فیروز ابادی را خواندم متعجب شدم اقای ظریف دیشب اصرار داشت بگوید ما در لوزان فقط بیانیه خواندیم و تعهد اور نیست انهم بیانیه مطبوعاتی! این که تبریک ندارد.اگر صحبت توافق اولیه و کلیات است که همانطور که مشخص است و ظریف هم انرا تلویحا تایید کرد و گفت بعضی بخشها را تا دو صفحه نوشته اند و مثلا تعداد سانتریوفیوژها دیگر تغییر نمی کند چرا که توافق شده است،  اقا یک ماه هم نیست که صریح گفتند توافق یکجا باشد و کلیات و جزئیات نباشد با این تبریک یعنی حرف اقا بر زمین مانده از این واضحتر نمی شود اقای فیروز ابادی شما سرباز چه کسی هستید فرمانده چیزی می گوید و شما چیزی دیگر را تایید می کنید.واقعا عجیب است بنده کاری به دولت و اینکه راست می گویند و یا تمام راست را نمی گویند کار ندارم اما از شما بعید است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 94/1/16:: 6:30 عصر     |     () نظر

بازهم مثل زمان اعلام توافق ژنو دولتی ها موج رسانه ای و خوشحالی کاذبی را ایجاد کردند و منتقدان احتمالی را از حالا مورد دشنام قرار دادند.در توافق اولیه ژنو هم اول گفتند ساختار تحریمها ترک برداشت و بعد گفتند این توافق بزرگترین توافق قرن است.بعد دیدند نه هم تحریم اضافه شد و هم انقدر نقاظ ضعف داشت که دیگر حاضر نبودند انرا را ادامه دهند که چند روز قبل موسویان جاسوس سابق هسته و معاون روحانی در سالهای قبل 84 که منجر به تعلیق دو ساله فعالیتهای هسته ای ایران شد گفت که در لوزان باید اتفاقی بیفتد که دیگر توافق ژنو ادامه نداشته باشد.الان هم همین است اولا که هنوز بیانیه است و تا توافق راه دراز است و دوم اینکه همین هم واقعا عجیب است برای ایران تقریبا چیزی نمانده جز یک حالت سمبلیک!اقای ظریف می گوید به فکت شیتها توجه نکنید بعد خود وزارت خارجه فکت شیت می دهد در توافق ژنو هم می گفتند فکت شیتها اعتبار ندارد و متن توافق مهم است ولی عملا همه دیدند که همان فکت شیتها اجرا شد و دوستان مذاکره کننده خلع سلاح شدند.
اصلا هرچی رهبری بنده خدا تاکید کرد همانرا فدا کردند اقا گفت 19هزار سو می خواهیم شد دارد می شود5000سو، اقا گفتند توافق دو مرحله ای نباشد اینها در همین به اصطلاح بیانیه هم تعهد دادند.اقا گفتند دستاوردها حفظ شود اینها فردو را دادند و اراک را هم به اصطلاح بازسازی قرار است انجام شود که تولید 11کیلو ایزوتوپ به 800 گرم تولید برسد.اقا فرمودند تحریمها یکجا برداشته شود اینها از تحریم هسته ای فقط صحبت می کنند و انهم قرار است به تایید اژانس صورت گیرد و انهم بعد از اجرای کامل تعهدات توسط ایران یعنی 13 هزار سانتریوفیوژجمع شود انبار شود همه جا بر اساس پروتکل بازرسی شود ذخایر 5درصد اکسید شودو ... بعد اژانس بگوید فعالیت ایران مورد تایید است یا نه!10 سال است که اژانس اعلام می کند ما چیزی که نشان دهد فعالیت ایران ماهیت نظامی دارد پیدا نکردیم ولی همچنان نمی توانیم تایید کنیم!!! تحقیق و توسعه گفتند نباید تعطیل شود اینها قرار است تا حدودا 10تا15سال انرا در سطح خیلی نازل نگهدارند و...
جالب تر از همه این است متنی که نوشتند و دارند انرا در فضای مجازی پخش می کنند«جناب دکتر ظربیف!وزیر محترم امور خارجه:چه خردمندانه با استفاده از سالها تجربه در عرصه دیپلماسی امروز چنانشکافی بین دو متحد دیرین یعنی امریکا و رژیم صهیونستی ایجاد کردی که از جنون سیاسی نتانیاهو و پاسخ اوباما می توان به عمق این شکاف پی برد شما به تندروها اموختی صحنه دیپلماسی عرصه شعار نیست بلکه نیازمند شعور است.سپاس جناب وزیر که با خرد،لبخند و متانت جامه برازنده به تن دستگاه دیپلماسی پوشاندی ،قدر بودنت را می دانیم.دوستان موافق به اشتراک بگذارند تا همه بی سوادان دلواپس متوجه بشوند سالها پیش به رئیس جمهور ایران گوجه پرت می کردند و حق را به اسرائیل می دادنداما اکنون دنیا نتانیاهو را یک منزوی و متوهم می داند...این است تفاوت سیاست با حماقت»
جالب است اولا این این گنده گویی ها در توافق ژنو هم بود و کم کم رنگ باخت پس بگذار خوش باشند.دوما این دکتر و استاد دیپلماسی حداقل هربار تاکنون درباره پرونده هسته ای ایران مسئولیتی داشته به ضرر ما تمام شده اول تعلیق 2ساله فعالیتهای هسته های در سالهای 82 -84 و دوم بار نیز در توافق ژنو
سوما بقول دکتر ولایتی هنر مذاکره بیانیه خواندن نیست ولی شما همین کار را کردید و به روی خودتان نمی اورید هرچند انقدر جرات ندارید بگوید رهبر انقلاب مخالف توافق دومرحله ای بود و ما انرا انجام دادیم و اسمش را عوض کردیم.چهارم بلاهت است دولتی که تمام گوشه گوشه های مذاکرات را با اسرائیل تنظیم کرده بخواهد توافقی برخلاف بزرگترین متحد خود با بزرگترین دشمنش ببندد باید کمی تعقل کرد که این دوستان ظاهرا سختشان می اید از تعقل!اما در مورد پرت کردن گوجه!بله پرت کردند ولی چرا ؟ چون رئیس جمهور دست روی تمام دنیای انها گذاشته بود و ماهیت رژیم پوشالی را نشانه رفته بود و انهم فقط با یک سئوال اقایان روشنفکر! معلوم است از بعضی ها تعریف می کنند چون حرف انها را تکرار می کنند و یا شهامت ندارند در مخالفت انها حرفی بزنند.قصد مطابقت ندارم ولی در مثل مناقشه نیست بر سر پیامبر ص هم خاکروبه و شکمبه ریختند ایا بخاطر سیاست و رفتار اشتباه پیامبرص بود نه اقا چون حضرت رسول ص دست برروی تمام دنیای انها گذاشت مگر سران مشرک با عموی پیامبرص مذاکره نکردند که ایشان را پادشاه اعراب می کنند و از نظر دنیا ایشان را تامین،فقط خدای مان را نابود نکن، اگر پیامبر قرار بود مثل شما مذاکره کند حتما دنیای پیشنهادی را می پذیرفت اما ایشان چه گفتند اگر خورشید و ماه را هم بدهید دست از مسیرم برنمی دارم امروز هم تا حدودی جانب انها را گرفتید و به ان فخر می کنید دور نیست بازهم گردن کج کنید و اینبار شرمنده بیانیه لوزان شوید.جوجه را اخر پاییز می شمارند!!!!
جلوه باطل مانند کف بر روی موج است زود به ساحل می رسد و نابود می شود.     


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 94/1/14:: 5:0 عصر     |     () نظر

   1   2      >
درباره

سرباز امام خامنه ای
مگر بیش از این است که فرزندان اسلام ناب محمدی در سراسر جهان به پای چوبه دار می روند،مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب الله به اسارت گرفته می شوند؟بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین کند ولی ما به وظیفه اسلامی خود عمل می کنیم.صحیفه امام-ج21-ص328
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها