سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ کینه توزی را دوستی نیست . [امام علی علیه السلام]

«آنچه در مذاکرات مطرح است و آمانو هم در همان چارچوب صحبت کرده، دسترسی‌هایی است که در چارچوب پروتکل الحاقی داده می‌شود و چیزی فراتر از آنچه آژانس با بقیه کشورها اجرا می‌کند، مد نظر نبوده و نیست.دسترسی به مراکز غیرهسته‌ای که شامل مراکز نظامی هم می‌تواند باشد، طبق پروتکل الحاقی شرایط خاص خودش را دارد و در حقیقت، برای نمونه‌برداری‌های محیطی یک دسترسی مدیریت شده است، این با آنچه در یک بازرسی یا بازدید از مراکز نظامی یا بازدید از یک مرکزی در ذهنمان هست که بیشتر بصورت یک مشاهده میدانی است، کاملا تفاوت دارد. بنابراین در چارچوب پروتکل الحاقی، موضوع دسترسی‌ها مطرح است و نه بیشتر از آن»

اینها اظهارات عراقچی است که روز پنج شنبه بعد از دیدار با امانو بیان کرد.چرا اینقدر اظهار رات مقامات ایرانی متناقض است یکی رد می کند یکی تایید همین پریروز بود که کمالوندی بعد از اظهارات امانو مینی بر اینکه ایران باید دسترسی به مراکز نظامی به اژانس بدهد و مجبور است و تعهد داده ، انرا تفسیر شخصی امانو خواند و رد کرد و گفت پروتکل این اجازه را نمی دهد ولی یک روز بعد یک مقام بالاتر صحبتهای امانو را بعد از دیدار با وی تایید می کند واقعا در مذاکرات چه خبر است که حتی مسئولین ایرانی یک دست نمی توانند موضع بگیرند

شما تصور کنید صالحی این روزها یکی از اعضای اصلی مذاکرات است اول از دبه کردن امریکا می گوید بعد با کمال وقاحت می گوید شوخی کردم ملت ملت مسخره شما هستند که با انها شوخی می کنید بعد اینها دم از دفاع از منافع ملی و پیاده کردن اهداف مقام معظم رهبری و ملت ایران را دارند شما جرات ندارید مواضع واقعی خودتان را اعلام کنید. 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 94/2/25:: 8:2 صبح     |     () نظر

 «ما در نیویورک موفق شدیم به نخستین پیش‌نویس متن برسیم و الآن کار روی این پیش‌نویس ادامه پیدا خواهد کرد، این پیش‌نویس براساس مفاهیم و راه‌حل‌هایی است که در لوزان به دست آمده و ما باید به این راه‌حل‌ها و مفاهیمی که در لوزان به دست آمده وفادار باشیم و تنها در همان چارچوب مذاکره خواهیم کرد و سعی می‌کنیم که به یک متن مکتوب برسیم»

اینها جدیدترین صحبتهای اقای عراقچی بود.که در ان تایید می کند که در لوزان چیزی فراتر از بیانیه خوانده و تعهد شد و دو مرحله شدن توافق هسته ای را نشان می دهد.هر روز که جلو می رویم صحت فکت شیت امریکایی بیشتر خود را نشان می دهد و مقامات ایرانی که دیروز همه چیز را تکذیب می کردند امروز کم کم تکذیبهای خود را تکذیب می کنند.دیشب صحبتهای اما نیز تایید همان بحثهای pmd بود که جنجال زیادی ایجاد کرده بود.تا کنون 2 خط قرمز ایران ظاهرا نادیده گرفته شده اول همان دومرحله ای بودن توافق و دیگری نیز بحثهای مربوط به موشکهای هسته ای که مقامات ایرانی نیز انرا تایید کردند.

بماند که در مورد نحوه اجرای توافق و یا تعهد ایران نسبت به مسائل منطقه ای نیز خدا می داند ظریف چه تعهداتی داده است.

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 94/2/23:: 4:58 عصر     |     () نظر

مصاحبه این روزهای مسئولان مذاکره کننده ایرانی دقیقا در راستای تایید تدریجی فکت شیت امریکاست همان که تا دو هفته قبل بکل تکذیبش می کردند و حاضر نبودند انرا بپذیرند اما این روزها وضعیت طور دیگری است بنظرم توافق همان است که امریکا اعلام کرده و ایران نیز انرا پذیرفته فقط جرات نکردند انرا رسمی اعلام کنند و یا ترسیدند و یا دارند مدیریت شده انرا اعلام می کنند تا حساسیتها و واکنشها را به حداقل برسانند عدم حضور صالحی نیر در ادامه مذاکرات به معنی ان است که تعهدات ایران در مورد فعالیت هسته ای به اتمام رسیده و همان کاریکاتئری که اعلام شده است برای ایران باقی می ماند و این روزها مذاکره کنندگان دارند سعی می کنند تغییرات جزئی در توافق اعمال و انرا نهایی کنند به ظن خود.

یکی از بحثهای اساسی در مورد فکت امریکایی و بیانیه لوزان مربوط به مراکز نظامی بود که با واکنشهای شدید داخلی مواجه شد و ابتدا اقایان انکار کردند ولی عراقچی دیشب انرا تایید کرد و بر گفته های قبلی خود خط بطلان کشید و در دروغگویی و دورویی به درجات بالا رسیدند دیشب رسما اعلام کردند «برای مراکز هسته‌ای بازرسی‌های خاصی پیش‌بینی شده است. برای مراکز غیر از هسته‌ای اگر آژانس درخواست بازرسی داشته باشد، این گونه نیست که بازرسی سریع و آسانی داده شود. باید آژانس دلایل و مدارک خود را ارائه دهد و بگوید که چرا فکر می‌کند در فلان نقطه و دقیقا در کجای آن مرکز اقدامی صورت می‌گیرد و بعد کشور مربوطه می‌تواند نسبت به این خواسته آژانس تحفظ داشته باشد، با آژانس وارد مذاکره خواهد شد و اگر نگرانی آژانس واقعی باشد از طرق دیگر رفع خواهد کرد و اگر به این نتیجه برسد که برای آژانس دسترسی ایجاد کند، این دسترسی مدیریت شده است.اینگونه نیست که سرشان را به زیر انداخته و هر جا را که می‌خواهند ببینند. تحت کنترل شدید و فقط نقطه‌ای که مدنظرشان است، تحت تدابیر ویژه‌ و بدون اینکه به جاهای دیگر دسترسی داشته باشند، این دسترسی صورت می‌گیرد. آژانس مسئول کشف فعالیت‌های اتمی غیرقانونی است»

این چیزی جز پذیرش اولیه بازدید از مراکز نظامی نیست 

امروز باز اقا مخالفت خود را با انجام مذاکرات اعلام کردند و گفتند که مذاکره زیر شبح تحریم بی معنا است حال که مقامات امریکایی تهدید می کنند پس مذاکره برای چیست ؟ 

اصلا از مسئولان انگار کسی حرف اقا را نمی شنود و هی اصرار و اصرار و اصرار که اقا علارغم مخالفت با زمذاکره باز می گوید اقایان بروند مذاکره کنند.....


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 94/2/16:: 6:26 عصر     |     () نظر

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به اظهارات حسن روحانی در شیراز که سیاست خارجی دولت یازدهم را پیروی از حافظ دانسته بود در پیامک کوتاهی تصریح کرد: پیروی آقای روحانی از حافظ در سیاست خارجی خیلی خطرناک است چون به قول یکی از دوستان، حافظ به خاطر یک خال هندو حاضر بود سمرقند و بخارا را از دست بدهد آنجا که می‌فرماید:

اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را

به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را!


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 94/2/11:: 5:24 عصر     |     () نظر

«شاید غلو باشد ولی ما یک مقدار محدودیت پذیرفته‌ایم. رهبر معظم انقلاب دیروز به آقای ظریف فرمودند که «آقای ظریف شما هم بروید فکت‌شیت ایران را در اختیار مردم قرار دهید. کشور ما با کشور آنها (آمریکایی‌ها) فرق می‌کند. در کشور ما رابطه ملت و دولت یک رابطه عمیق است. این نظام برآمده از رأی ملت است. شما بروید فکت‌شیت را به مردم بدهید» و آقای ظریف هم در حال تهیه فکت‌شیت هستند که در این فکت‌شیت خیلی از حقایق روشن می‌شود»

اینها صحبتهای دکتر صالحی در 18فرئردین در مجلس بود که فایل صوتی ان نیز هم در اختیار همه قرار گرفته است خودش به صراحت می گوید رهبر امنقلاب دستور امنتشار فکت شیت را می دهد انقدر نافرمانی می کنند تا اینکه اخر شمخانی را جلو می اندازند که بله چون زمان زیادی از این دستور گذشته و وارد مرحله نگارش شدیم دیگر انتشار فکت ایرانی ضرورتی ندارد به همین راحتی صورت مسئله را پاک می کنند .

ای اف بر شما .ظریفبعد از اینکه به مجلس رفت و در کمیسیون مجلس در برابر صحبتهای اقای کریمی عصبانی شد در مصاحبه برگشت گفت چون بنام حضرت اقا دروغی گفته شد نتوانستم تحمل کنم و مثلا رگ غیرتم بلند شد اما این روزها صریح دستور ایشان را بر زمین می گذارد و انگار نه انگا.این اغاز کار اقایان است و تفاهم نامه ای هم که اگر نهایی شود قطعا خطوط قرمز را بیشتر می شکنند همانطور که در لوزان اینکار را کردند.

امروز حسن روحانی رییس جمهور در پاسخ به برخی درخواست ها برای انتشار فکت شیت مذاکرات هسته ای گفتدر شیراز: «فکت شیت (گزاره برگ) را ما زودتر از بقیه و آمریکا منتشر کردیم چرا برخی حافظه شان ضعیف شده است

 «فکت شیت ما را رسانه های خارجی هم منتشر کردند ما اعلام کردیم و روشنگری کردیم ولی برخی شبهه ایجاد کردند

«نظراتمان را به صراحت گفتیم و اعلام کردیم و به تفصیل بیان شده است اگر لازم است فکت شیت دوم را هم منتشر کنیم

واقعا خنده دار است حرفها کاملا متناقض است اقای ظریف رسما در برنامه نگاه 1 اعلام کرد انچه بنام فکت ایرانی منتشر شده از جانب وزارت خارجه ایران نمی باشد و لذا رسمیت ندارد بلکه چند نفر از تیم مذاکره به سلیقه خود انرا منتشر کردند و حالا در جواب و اعتراض به این نافرمانی اشکار دارد ادرس غلط می دهد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 94/2/10:: 5:29 عصر     |     () نظر

   1   2      >
درباره

سرباز امام خامنه ای
مگر بیش از این است که فرزندان اسلام ناب محمدی در سراسر جهان به پای چوبه دار می روند،مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب الله به اسارت گرفته می شوند؟بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین کند ولی ما به وظیفه اسلامی خود عمل می کنیم.صحیفه امام-ج21-ص328
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها