سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه به هرچه از او پرسیده می شود پاسخمی دهد، بی گمان دیوانه است . [امام صادق علیه السلام]

محمد جواد ظریف می‌گوید آمریکا به بانک‌های خارجی برای معامله با ایران تضمین بدهد.
به گزارش شبکه خبر وزیر خارجه که برای شرکت در نشست حمایت از سوریه به لندن سفر کرده بود، در دیدار شماری از اعضای پارلمان انگلیس و همچنین فعالان سیاسی و اقتصادی و رسانه‌ای گفت: بانک‌های اروپایی باید تضمین‌هایی دریافت کنند مبنی بر اینکه آمریکا آنها را در انجام معاملات با ایران محدود نخواهد کرد.
همچنین به گزارش خبرگزاری رویتر، ظریف ضمن سخنانی در چتم‌هاوس گفت آمریکا به بانک‌های خارجی برای معامله با ایران تضمین بدهد.
ظریف گفته است: «بازسازی اعتماد بانک‌ها در خصوص این که ایالات متحده در روابط آنها با ایران دخالت نخواهد کرد، احتمالاً مستلزم ارائه تضمین‌های بیشتر از سوی آمریکا است.» ظریف گفت: «ما به پیچیدگی‌های حقوقی بیشتر نیاز نداریم، بلکه نیازمند آن هستیم که شفاف و دقیق تضمین داده شود که بانک‌ها می‌توانند با ایران معامله کنند.» وی در همین حال تصریح کرده است: امیدوارم که این موضوع خیلی زود حل شود چرا که اگر این امر حل نشود می‌تواند برای اجرای توافق مشکل بوجود بیاورد.
به گزارش رویترز، شمار زیادی از بانک‌های خارجی به رغم برداشته شدن تحریم‌های ایران براساس توافق هسته‌ای، نگرانند که در صورت از سرگیری معاملات و تعاملات خود با ایران مشمول تحریم‌های آمریکا شوند.
این اظهارات عجیب در حالی است که منطقاً باید لغو تحریم در متن برجام تضمین شده باشد و درخواست تضمین از آمریکا برای عدم تحریم بانک‌ها و شرکت در حالی که طرف ایرانی طبق برجام به تعهدات خود عمل کرده، سؤال برانگیز است. پیش از این رهبر معظم انقلاب بارها بر لزوم دقت و حساسیت و رعایت اصول توازن و همزمانی در تعهدات و امکان برگشت‌پذیری تعهد در صورت نقض آن از سوی طرف بد عهد مقابل تأکیدکردند. اما شتابزدگی برخی مقامات دولتی از جمله رئیس جمهور و برخی اجزای وزارت خارجه هم در امضای توافق و هم اجرای آن موجب نگرانی‌های بعدی را فراهم کرده است.
ذکر این نکته نیز ضروری است که اگر بنا بر احتمال تحریم‌های مجدد از سوی آمریکا باشد- آن گونه که آقای ظریف را نگران کرده و خواستار تضمین شده- می‌توان گفت هیچ یک از توافق‌ها یا تفاهم‌نامه‌های امضا شده در فرانسه و ایتالیا نیز معتبر نیست و شرکت‌هایی مانند پژو و توتال و بیمه ساچه و بوئینگ و... در صورت تهدید به تحریم‌ها ممکن است مجدداً جا بزنند! و این در حالی است که دولت با سخاوت تمام دسترنج 10 سال تلاش دانشمندان هسته‌ای را ظرف چند ماه تعلیق، اوراق، بتن‌ریزی و یا به خارج صادر کرد!


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 94/11/17:: 10:15 صبح     |     () نظر

چند ماهی است که برجام به ایستگاه اخر خود رسیده و درایران تصویب شد در امریکا بصورت مشروط و هر 120تا180 روز تصویب شد در اروپا هم که شدیدا از وضعیت اقتصادی رنج می برد با پذیرش همراه شد در این معامله بزرگ بقول حضرا اقا ماهزینه زیادی دادیم و در عوض مقررشده بود که تحریمها برداشته شوند و دست و بال ما برای ادامه مسیر انقلاب و ابادانی کشور و رفاه مردم بازتر شود تا قبل اعلام برجام مذاکره کنندگان همیشه اعلام می کردند در انتقاد عجله نکنید انچه بعدا منتشر می شود همه را متعجب خواهد کرد و بحق هم متعجب شدیم فقط در این مورد به همین بسنده می کنیم که این برجام منتشر شده لازم شد بمنظور اجرایی شدن 29 شرط را مقدمه قرار دهد .اکنون نیز حدودا 2 ماه از برجام گذشته مقامات رسمی دولتی با محوریت روحانی و ظریف مرتب می گویند که دیگر مجال نقد برجام نیست باید به دستاوردها و ستانده ها پرداخت و از انها گفت.اشکالی ندارد بهرحال چه خوب و چه بد برجام اجرایی شد و ایران تمامی تعهدات را انجام داد و الان وقت بررسی ستانده ها می باشد ما با سرعت تعهدات خود را انجام دادیم و تا به این روز رسیدیم اما وقتی نوبت خوشه چینی ما از برجام شد انگار زمان باید به کندی بگذرد و هر روز مسئله ای جلوی پای ما را در بهره مندی بگیرد.

یک روز قوانین داخلی امریکا و روزی تحریمهای جدید و روزی هم که زمان برای برداشته شدن و اجرایی شدن و یافتن واسطه جهت سوئیفت.

شاید بتوان ملموسترین دستاورد برجام را در ایران سیر سریع و صعودی بورس بعنوان نبض اقتصاد و سفر هیات های اروپایی و سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه دانست بورس این روزها به سرعت شاخصش را مثبت نشان می دهد که همه را به شک انداخته و از حبابی بودن ان سخن می گویند دقیقا به تابستان 92 مشابه شده است که با رشد سریع از 61 هزار به 91هزار رسید ولی به سرعت هم ریزش کرد و با طولانی شدن مذاکرات و اعلام توافق ژنو 30 درصد سرمایه مردم را دود کرد و به کانال 60 هزار برگشت.

در مورد سفر هیاتها دیپلماتیک همین بس که از 149 هیات فقط یک قرار داد بسته شد و مابقی جهت نمایش و سنجش بازار ایران بوده است.

اما سفرهای اقای روحانی! همچین تبلیغ می کنند بعد از 17 سال رئیس جمهور به اروپا سفر کرده است و حسرت این دوران 17 ساله را می خورند که انگار ان سفر چه دستاوردی داشته است. رئیس جمهور در سفر خود با کاروانی از تجار!بمنظور عقد قرار داد و واردات به اروپا رفت در عوض اجرای برجام قرار بود پولهای ماازاد شده و در اختیار مان قرار گیرد بماند که اولا نمی دانیم واقعا چقدر پول بلوکه شده بود از 180 میلیلارد تا 6 میلیلار هم گفته اند مسئولین ولی هرچه بوده در همین سفر 50 میلیاردش پریده است در مابقی پولها هم ظاهرا اختیار به دستمان نیست در هندوستان هم قرار شده بجای پول به ما ریل قطار بدهند با این حساب نمی دانم چگونه می توان اقتصاد کشور را به حرکت دراورد و از بحرانی که 4 وزیر همین دولت نسبت به ان هشدار داده اند خارج شد مناسب بود در این قرار دادهای عظیمی که بسته می شد به اشتغال زایی درون کشور هم توجه شود مثلا 118 هواپیما سفارش می دهیم ولی هیچ کارگر و مهندس هواپیما در ساخت ان مشغول نمی شوند.

حالا شما وقتی این خبرها را می شنوید چه احساسی پیدا می کنید که یک وزیر ایتالیایی می گوید«انعقاد قرارداد با ایران ایتالیا را از رکود خارج می کند» یا فرانسه که نقش پلیس بد در روند مذاکرات هسته ای داشته باز کارخانه هایش رونق می گیرد با این وضع از قول رئیس جمهور کشور می شنویم که اولاند به فکر اشتغال زایی در ایران است!!!!هواپیماهایی از فرانسه می گیریم که فقط در فرودگاه امام خمینی ایران و 58 فرودگاه دیگر در دنیا قابلیت فرود و پرواز را دارند.اصلا مگر در ایران چند درصد مردم از هواپیما استفاده می کنند که باید بخش زیادی از پول ملت صرف خرید هواپیما شود و انهم از نوعی که در داخل کشور قابلیت استفاده ندارد این دقیقا بمعنای ان است که از بودجه مردم می زنیم تا خارجی ها بیشتر و راحتتر مسافرت کنند.  


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 94/11/17:: 10:14 صبح     |     () نظر

شاید یادتان باشد بعد از اینکه برجام اعلام شد و در مجلس در حال رسیدگی با حضور دکترجلیلی و نقدهایش چه جنجالی در کشور بپا شد ایشان در مورد سوئیفت گفته بودند که لغو نمیشود تا اینکه ظریف بعد در مجلس با گفتن چتر و بام و .. از تحریم اعلام کرد سوئیفت لغو می شود ولی حالا که اب از اسیاب افتاده کمکم دارند حقیقت را می گویند.

بعیدی‌نژاد در ارتباط با لغو تحریم سوئیفت در مصاحبه با ایسنا گفت: « بانک‌های تحریمی سابق ایران که الان می‌خواهند از خدمات سوییفت استفاده کنند باید رویه‌های فنی را طی کنند. اول آن‌که باید در سوییفت ثبت‌نام کنند و سیستم‌های فنی خود را با الزامات سوییفت منطبق کنند. هم‌چنین باید نرم‌افزاری که از سوی سوییفت ارائه می‌شود در اختیار بانک‌های ایرانی قرار گیرد. نرم‌افزارهای مذکور در تمام سال‌های تحریم سوییفت نیز در فهرست تحریم‌ها بودند، این نرم‌ا‌فزارها به شرکت‌های آمریکایی متعلق است و این شرکت‌ها ارائه هرگونه سرویس به ایران را ممنوع می‌دانند. در عین حال در طی مذاکرات این رویه‌ها و الزامات مورد بحث قرار گرفته و توافقات بر سر آن صورت گرفته که این نرم‌افزارها از طریق شرکت‌هایی که با شرکت‌های ایرانی هم قبلا کار می‌کردند، ارائه شود. پس از ارائه این نرم‌افزارها به بانک‌های ایرانی و ثبت‌نام و تست آن‌ها الزامات فنی مورد نظر سوییفت انجام شده و بانک‌های ایرانی می‌تواند از خدمات پیام‌رسانی سوییفت استفاده کنند.»
 
اشاره بعیدی نژاد به موانع موجود  در حالی است که وی در بخش دیگری از مصاحبه خود می‌گوید: « در این مساله که تحریم سوییفت علیه ایران لغو شده است، نمی‌توان تردیدی داشت.»
 
در همین راستا مشخص نیست که بعیدی نژاد چگونه و با اعتماد به نفس کامل از لغو کامل  تحریم سوئیفت دم می‌زند اما از طرفی دیگر می‌گوید برای استفاده از نرم‌افزار سوئیفت باید از شرکت‌های واسطه‌ای استفاده کرد! همچنین نکته بدتر آن‌ است که خود بعیدی نژاد به آن معترف است؛ به طوری در پاسخ به سوال که  تامین و انطباق الزامات فنی بانک‌های ایرانی با الزامات سوییفت چقدر زمان می‌برد؟ می‌گوید: « این مساله حتی بانک به بانک متفاوت است. بعضی از بانک‌ها ممکن است به دلیل آن‌که قبلا با سوییفت کار می‌کردند این الزامات برایشان سریع‌تر فراهم شود و برخی دیگر کندتر..... بر اساس آخرین اطلاعات که در اختیار ما قرار دارد برخی از بانک‌ها مراحل عضویت و ثبت را انجام داده‌اند و یا به نرم‌افزارها دسترسی پیدا کرده‌اند و به‌زودی رویه‌ها تکمیل خواهد شد. این بانک‌ها طی روزهای آینده ممکن است بتوانند از خدمات پیام‌رسانی سوییفت استفاده کنند البته ممکن است برای برخی از بانک‌ها روزهای بیش‌تری زمان ببرد. »
 
یعنی همانطور که مشخص است علاوه بر این‌که بانک‌های ایرانی باید از یک واسطه برای استفاده از نرم‌افزار سوئیفت استفاده کنند برخی از بانک‌ها نیز مدت زمان بیشتری باید همچنان معطل بماند!و این علاوه است بر اینکه باید هزینه واسطه را هم بپردازیم!!!
 
 
اما وضعیت فعلی ایجاد شده در ارتباط با تحریم سوئیفت که امروز بعیدی نژاد به آن اعتراف میکند موضوعی است که در گذشته منتقدان برجام با « ریزبینیِ قابل تحسین» خود به آن اشاره کرده بودند. در همین زمینه دکتر سعید جلیلی دبیر سابق شورای امنیت ملی با حضور در کمیسیون ویژه برجام با اشاره به آمریکایی بودن نرم‌افزار شرکت سوئیفت گفته بود: 
 
« این را من از آقای دکتر شیبانی، رئیس اسبق بانک مرکزی شنیدم می‌گفتند این نرم‌افزار سوئیفت باز چون جزء تحریم‌های اولیه آمریکا است یعنی بعد از هشت سال هم شما نمی‌توانید استفاده کنید این ارتباطی که شما سئوال فرمودید و دنبال می‌شود با هم و تاثیری که این‌ها بر هم خواهند داشت. »
 
در واقع آن‌چیزی که امروز حمید بعیدی‌نژاد به آن اشاره کرده مسئله‌ای است که  پنج ماه گذشته منتقدین دلسوز کشور به آن اشاره کرده‌اند؛ اما دولت به جای پذیرش این واقعیت و تصحیح اشکالات عمده خود با افراطی خواندن منتقدین شروع به حمله به آن‌ها کرد. 
 
لذا در مجموع باید گفت که برخلاف ادعای حسن روحانی، محمد جواد ظریف و ولی الله سیف (رئیس بانک مرکزی) مبنی بر لغو تحریم سوئیفت باید گفت تحریم سوئیفت همچنان پابرجاست و این شرکت تنها به شکل مصداقی به برخی از بانک‌های ایرانی اجازه استفاده از خدماتش را داده است؛ اما چون نرم‌افزار سوئیفت آمریکایی است و تحریم‌های اولیه آمریکا همچنان پابرجاست همین تعداد بانک‌ها هم باید با واسطه و با طی روندی که طبق گفته برخی از کارشناسان شش الی یک‌سال به طول می‌انجامد از این خدمات استفاده کنند؛ موضوعی که سعید جلیلی پنج‌ماه پیش به آن اشاره کرد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 94/11/15:: 3:28 عصر     |     () نظر


گفت: مگر اعلام نشده بود که دارایی‌های مسدود شده ایران 150 تا 180 میلیارد دلار است؟
گفتم: این مربوط به وقتی بود که می‌خواستند مردم را نسبت به توافق هسته‌ای خوشبین کنند.
گفت: پس چرا بعد از توافق گفتند میزان دارایی‌های مسدود شده ایران فقط 6 میلیارد دلار است؟!
گفتم: این مربوط به وقتی بود که قرار بود به وعده‌های خود درباره گشایش اقتصادی برجام عمل کنند!
گفت: دو روز پیش سخنگوی دولت گفت دارایی‌های ایران 100میلیارد دلار است.
گفتم: این به خاطر آن است که می‌خواهند در انتخابات از آن به عنوان یک برگ برنده استفاده کنند!
گفت: ولی یک روز بعد رئیس بانک مرکزی دوباره مبلغ را پائین آورد. دیگر چرا؟!
گفتم: از یارو پرسیدند دو، دو تا چندتا میشه؟!  گفت؛ اول بگو میخوای بخری یا میخوای بفروشی تا بعدا جوابت رو بدم!


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 94/11/15:: 10:27 صبح     |     () نظر

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد شدید از ردصلاحیت سید حسن خمینی و با بیان این‌که «هر آن‌چه که داریم از امام داریم» گفت: همه باید به امام(ره) و بیت ایشان خود را بدهکار حساب کنیم، بدهکارها هدیه‌ خوبی در مقدمه انتخابات به بیت امام ندادند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر و ورود امام به کشور در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد برگزار شد، اظهار کرد: صلاحیت شخصیتی که اشبه به جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنند؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما تریبون داد؟ صداوسیما برای شما باشد؛ اگر امام و نهضت و اراده عمومی مردم نبود هیچ‌کدام از این‌ها نیز نبودند.

وی اظهار کرد: هدیه بدی به بیت امام و در زمانی که همه باید به هم تبریک بگوییم به این بیت دادید.

اینها صحبتهای اکبر رفسنجانی در امروز بوده است اینها نشان می دهد هاشمی برنامه ویژه ای روی حسن خمینی باز کرده است که اینگونه بی محاوا دارد به ساختارهای قانونی می تازد اولا که این خاندان عادت کرده اند هرجا حرفشان مورد قبول واقع نشد جر می زنند و با گریه و زاری مثال بچگان به همه بد و بیراه می گویند دوم اکبر هم هرچه دارد از امام و انقلاب دارد از امام دارد که امروز عمامه اش را در خیابان دسترشته نمی کنند از انقلاب دارد که امروز لقب رئس مجمع تشخیص را یدک می کشد از انقلاب و مردم دارد که صاحب ثروت بی کران شده است و همه ایران را تیول خود می داند از لطف مردم و رهبری دارد اگر چه بعد از فتنه گری 88 همچنان تریبون در دست دارد و اینگونه همه را متهم می کند 

پرسیده است صلاحیت تان را از کجا اورده اید؟؟؟؟ اکبر صلاحیتش را از کجا اوره است که اینونه دیگران را نهیب می زند اگر بلحاظ قانونی و تنفس در حکومت اسلامی نبود اکنون ایا اکبر هم جایگاهی داشت در سن فرتوتی اینگونه جاه طلبی نماید.همین امیدی را که می گویید ایجاد شده خودتان نازل کردید یا از مجرای قانون و شوراینگهبان ایجاد شده؟گفته اشبه به امام را رد کردند اصلا مگر خود امام سید حسین را بعد قضایای مشهد خانه نشین نکرد و مگر نگفت دست بسته به تهران بیاورند مگر بیقانونی سید حسین با سید حسن فرقی دارد مگر هردو اشبه به امام نبودند که اینگونه حرف می زنید.

گفته چه کسی به شما اجازه قانون داده ؟قانون اقا! اصلا چه کسی به اکبر حق قضاوت داده که هرجا برخلاف میلش بود طغیان می کند؟ثروت زور خدم و حشم!!!!!

اگر امام و نهضت و اراده عمومی نبود امروز هم اکبر رفسنجانی نبود که اینگونه گلو کلفت کند نکند فکر می کند اگر انقلاب نبود خودش  قرار بود اخوند درباری شود و به نام نشانی در تاریخ برسد!!!!!

واقعا هدیه بدی رفسنجانی به امام در زمانی که همه تبریک می گویند داده است و با ایجاد تفرقه و پاشیدن بذر دشمنی در جامعه دارد اقلاب و ایران اسلامی را به مانند 88 به گرداب فتنه ای دیگر می برد اگر قرار باشد کسی روزی بخاطر سوء استفاده از انقلاب و نام انقلابی گری محاکمه شد بر اساس خاطرات اکبر اول خودش است و بعد خانواده و بعد اعیان انصار زالو صفتی که هرچه می خورند سید نمی شوند.

بر کسی پوشیده نیست که اکبر به در می گوید دیوار بشنود به شورای نگهبان حمله می کند تا رهبر معظم را تخطئه کند این واضح است ولی انشاالله با بصیرت مردم روسیاه شود هرانکه نتواند عزت ولی فقیه را ببیند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 94/11/12:: 7:30 عصر     |     () نظر

<      1   2      
درباره

سرباز امام خامنه ای
مگر بیش از این است که فرزندان اسلام ناب محمدی در سراسر جهان به پای چوبه دار می روند،مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب الله به اسارت گرفته می شوند؟بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین کند ولی ما به وظیفه اسلامی خود عمل می کنیم.صحیفه امام-ج21-ص328
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها