سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پروردگارا! دستآورد روزه چیست؟ خداوند فرمود : روزه حکمت می آورد و حکمت، شناخت و شناخت، یقین . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ـ در شب معراج ـ]

چند ماهی است که برجام به ایستگاه اخر خود رسیده و درایران تصویب شد در امریکا بصورت مشروط و هر 120تا180 روز تصویب شد در اروپا هم که شدیدا از وضعیت اقتصادی رنج می برد با پذیرش همراه شد در این معامله بزرگ بقول حضرا اقا ماهزینه زیادی دادیم و در عوض مقررشده بود که تحریمها برداشته شوند و دست و بال ما برای ادامه مسیر انقلاب و ابادانی کشور و رفاه مردم بازتر شود تا قبل اعلام برجام مذاکره کنندگان همیشه اعلام می کردند در انتقاد عجله نکنید انچه بعدا منتشر می شود همه را متعجب خواهد کرد و بحق هم متعجب شدیم فقط در این مورد به همین بسنده می کنیم که این برجام منتشر شده لازم شد بمنظور اجرایی شدن 29 شرط را مقدمه قرار دهد .اکنون نیز حدودا 2 ماه از برجام گذشته مقامات رسمی دولتی با محوریت روحانی و ظریف مرتب می گویند که دیگر مجال نقد برجام نیست باید به دستاوردها و ستانده ها پرداخت و از انها گفت.اشکالی ندارد بهرحال چه خوب و چه بد برجام اجرایی شد و ایران تمامی تعهدات را انجام داد و الان وقت بررسی ستانده ها می باشد ما با سرعت تعهدات خود را انجام دادیم و تا به این روز رسیدیم اما وقتی نوبت خوشه چینی ما از برجام شد انگار زمان باید به کندی بگذرد و هر روز مسئله ای جلوی پای ما را در بهره مندی بگیرد.

یک روز قوانین داخلی امریکا و روزی تحریمهای جدید و روزی هم که زمان برای برداشته شدن و اجرایی شدن و یافتن واسطه جهت سوئیفت.

شاید بتوان ملموسترین دستاورد برجام را در ایران سیر سریع و صعودی بورس بعنوان نبض اقتصاد و سفر هیات های اروپایی و سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه دانست بورس این روزها به سرعت شاخصش را مثبت نشان می دهد که همه را به شک انداخته و از حبابی بودن ان سخن می گویند دقیقا به تابستان 92 مشابه شده است که با رشد سریع از 61 هزار به 91هزار رسید ولی به سرعت هم ریزش کرد و با طولانی شدن مذاکرات و اعلام توافق ژنو 30 درصد سرمایه مردم را دود کرد و به کانال 60 هزار برگشت.

در مورد سفر هیاتها دیپلماتیک همین بس که از 149 هیات فقط یک قرار داد بسته شد و مابقی جهت نمایش و سنجش بازار ایران بوده است.

اما سفرهای اقای روحانی! همچین تبلیغ می کنند بعد از 17 سال رئیس جمهور به اروپا سفر کرده است و حسرت این دوران 17 ساله را می خورند که انگار ان سفر چه دستاوردی داشته است. رئیس جمهور در سفر خود با کاروانی از تجار!بمنظور عقد قرار داد و واردات به اروپا رفت در عوض اجرای برجام قرار بود پولهای ماازاد شده و در اختیار مان قرار گیرد بماند که اولا نمی دانیم واقعا چقدر پول بلوکه شده بود از 180 میلیلارد تا 6 میلیلار هم گفته اند مسئولین ولی هرچه بوده در همین سفر 50 میلیاردش پریده است در مابقی پولها هم ظاهرا اختیار به دستمان نیست در هندوستان هم قرار شده بجای پول به ما ریل قطار بدهند با این حساب نمی دانم چگونه می توان اقتصاد کشور را به حرکت دراورد و از بحرانی که 4 وزیر همین دولت نسبت به ان هشدار داده اند خارج شد مناسب بود در این قرار دادهای عظیمی که بسته می شد به اشتغال زایی درون کشور هم توجه شود مثلا 118 هواپیما سفارش می دهیم ولی هیچ کارگر و مهندس هواپیما در ساخت ان مشغول نمی شوند.

حالا شما وقتی این خبرها را می شنوید چه احساسی پیدا می کنید که یک وزیر ایتالیایی می گوید«انعقاد قرارداد با ایران ایتالیا را از رکود خارج می کند» یا فرانسه که نقش پلیس بد در روند مذاکرات هسته ای داشته باز کارخانه هایش رونق می گیرد با این وضع از قول رئیس جمهور کشور می شنویم که اولاند به فکر اشتغال زایی در ایران است!!!!هواپیماهایی از فرانسه می گیریم که فقط در فرودگاه امام خمینی ایران و 58 فرودگاه دیگر در دنیا قابلیت فرود و پرواز را دارند.اصلا مگر در ایران چند درصد مردم از هواپیما استفاده می کنند که باید بخش زیادی از پول ملت صرف خرید هواپیما شود و انهم از نوعی که در داخل کشور قابلیت استفاده ندارد این دقیقا بمعنای ان است که از بودجه مردم می زنیم تا خارجی ها بیشتر و راحتتر مسافرت کنند.  


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 94/11/17:: 10:14 صبح     |     () نظر

درباره

سرباز امام خامنه ای
مگر بیش از این است که فرزندان اسلام ناب محمدی در سراسر جهان به پای چوبه دار می روند،مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب الله به اسارت گرفته می شوند؟بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین کند ولی ما به وظیفه اسلامی خود عمل می کنیم.صحیفه امام-ج21-ص328
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها