سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندرزها، صیقل جانها و جلای دل هایند . [امام علی علیه السلام]

این روزها و مخصوصا بعد از تئافق لوزان دکتر صالحی رسما انگار سخنگوی تیم مذاکره کننده شده است.بعد از لوزان دیگر نه ظریف و نه حتی عراقچی وجاهت و اعتباری در جامعه و افکار عمومی جهت مدیریت و پاسخگویی به مسائل هسته ای ایران ندارند و این وظیفه بر عهده صالحی قرار گرفته است چرا که اولا صالحی در دولت اصولگرایان بوده و راحتتر می تواند اعتماد مردم را نسبت به نیورکی ها جلب کند و در تعلیق دوساله 82 تا84 نیز حضور و مشارکت نداشته و از طرفی در جامعه نسبت به باقی گروه خوشنامتر در ایمان و انقلاب می باشد.و همچنین استاد فیزیک هسته ای و مدیر هسته ای بوده و نقاط قوت و ضعف مباحث هسته ای را وارد است.

صالحی اولین کسی بود که مطرح کرد رهبری معظم درمورد انتشار فکت شیت دستور داده و بعد هم اعلام کرد فکت ایرانی اماده و در اختیار وزیر می باشد و بعدا با خودش زیر اب فکت شیت را زد و بر عدم نیاز انتشار ان سخن گفت.اما گفتگوی دکتر صالحی با برنامه نگاه 1 ، یک پرده دیگر از تقسیم کار را نمایان کرد.و ان نقش ویژه ایست که به صالحی داده شده است.صالحی ابتدا گفت ما هم اکنون از 0 تا 100 فعالیت هسته ای را بومی کرده و در اختیار داریم بعد به ناگاه تغییر موضع می دهد و با بیان اینکه فعالیت و چرخه هسته ای ایران به مانند ماشین بی چرخ و فرمان است و یا اینکه دستگاه ابمیوه گیری نیز یک سانتریوفیوژ است در جهت مبتذل سازی و بی ارزش جلوه دادن دستاوردهای هسته ای در ایران گام بر می دارد و توضیح نمی دهد که ایرانی که تمام علم هسته ای را داشته و بصورت صنعتی غنی سازی می کند دیگر چرا ناقص است و بی استفاده!!!! رهبری انقلاب در سخنرانی در جمع مداحان یکی از نکاتی که تاکید کردند این بود که دستاوردهای هسته ای ایران را باید مذاکره کنندگان ارزشمند بدانند و در ادامه می فرمایند که این مطلب را بصورت خصوصی بیان کرده است و اینبار عمومی می گوید به مسئولین.چرا؟برای اینکه ظاهرا مسئولین به این مقوله توجه خاصی ندارند و ایشان می خواهد مطالبه عمومی ایجاد کند وگرنه معنا ندارد تذکری که در محافل خصوصی گفته شده علنی بیان کرد.

بهر حال نقش این روزهای صالحی بسیار ویژه است و ان مبتذل سازی و بی ارزش جلوه دادن دستاوردهای هسته ای.و این در تاریخ می ماند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 94/2/8:: 5:37 عصر     |     () نظر

امروز تقریبا 3 هفته است که مسئولین وعده انتشار فکت شیت را داده اند ولی منتشر نمی شود.همان روز اول بیانیه سویس ابتدا ایران یک فکت شیت منتشر کرد وبعد امریکا اما برای ایران بسیار کلی و تقریبا همان بیانیه بود اول ظریف گفت به فکت شیتها توجه نکنید بعد در شبکه 1 گفت فکت شیت ایرانی مال وزارت خارجه نیست بلکه کاری چند نفر از تیم مذاکراتی ایران است.تا اینکه در مجلس قول داد فکت شیت وزارت خارجه منتشر شود البته بصورت رسمی.تازه اقای صالحی هم گفت رهبری دستور دادند ما منتشر کنیم.بعد 2 روز اقای صالحی اعلام کرد فکت اماده است و در اختیار وزارت خارجه فردا شب ان روز باز صالحی در شبکه 1 گفت اصلا فکت شیت همین است که ما می گوییم و انتشار انرا منکر شد و بی ضرورت.تا اینکه رهبری بزرگوار در سخنرانی خود بار دیگر تاکید کرد که جزئیات را به مردم بگویید.گذشت تا رئیس جمهور در رشت اعلام کرد که انتشار فکت شیب به مصلحت نمی باشد.

اینها تقریبا خلاصه وضعیت انتشار فکت شیت ایرانی بود.بنظر اصلا تفاوتی بین فکت شیت ایرانی با امریکایی وجود ندارد که اگر داشت حتما منتشر می شد.روحانی و ظریف اجازه انتشار فکت ایرانی را نمی دهند چرا که نمی خواهند بلحاظ حقوقی این خسران را امضا کنند این مدت بعد لوزان تنها راه فرار از انتقادات این بود که انها دروغ می گویند و اصلا تعهدی داده نشده است و با انتشار و تایید گفته امریکایی ها این فشار توامان می شود.لذاست که صالحی اب پاکی را روی دست ملت می ریزد و اینگونه درباره انتشار فکت شیت ایرانی موضع می گیرد.

«ما درباره بخش فنی فکت شیت را آماده و به آقای ظریف ارائه کردیم و در وزارت خارجه نیز مباحث سیاسی را به آن اضافه کردند. آقای ظریف تمام جزییات را گفتند و خودش معادل 10 فکت شیت است و چیزی نبود که مطرح نشده باشد. حتما دلیل موجهی داشته که مسئولان کشور فکر کردند انتشار فکت شیت ایرانی ضرورتی ندارد. ما در شرایط حساسی هستیم و هر کس می‌تواند سوء استفاده کند. رژیم صهیونیستی و دیگرانی هستند که می‌خواهند به روند مذاکرات خدشه‌ای وارد کنند. الان مذاکرات شروع شده و وارد جزییات شدیم و ضرورتی به انتشار فکت شیت نیست

صداقت در دولت راستوگویان موج می زند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 94/2/6:: 6:28 عصر     |     () نظر

<      1   2      
درباره

سرباز امام خامنه ای
مگر بیش از این است که فرزندان اسلام ناب محمدی در سراسر جهان به پای چوبه دار می روند،مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب الله به اسارت گرفته می شوند؟بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین کند ولی ما به وظیفه اسلامی خود عمل می کنیم.صحیفه امام-ج21-ص328
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها