سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر دانشی که خرد تأییدش نکند، مایه گمراهی است . [امام علی علیه السلام]

خوارج گروهی بودند در زمان امام علی (ع) که در کارزار جنگ صفین و پیروزی نهایی سپاه امام دچار شک و تردید و اختلاف در سپاه اسلام شدند و به زور امیرالمومنین را به حکمیت –بخوانید مذاکره- واداشتند و همچنین با معرفی شخص ساده لوح و عافیت طلبی چون ابوموسی اشعری در این بده بستان! سیاسی بازی را به حریف باختند و خواستار توبه همگان بویژه امام شدند که چرا حکمیت را قبول کردی در صورتی که بانی حکمیت سارسرا خسارت محض !خودشان بودند و باید انها فقط نزد خدا و امام و مردم عذر می خواستند.

این روزها حال برجامیان نیز اینگونه است.در ایرانی که همگی متحد در ایستادگی بر توان و دانش هسته ای بودند گروهی پیداشند و در این صف متحد شکاف ایجاد کردند.مبارزه ای که به تصریح خود اوباما که تحریمها دیگر دچار فرسا=یش شده و متحدان امریکا دیگر حاضر به ادامه تحریم و همکاری با امریکا در برابر ایران نیستند و پیروزی ایران نزدیک بود به ناگاه تردید ایجاد شد و با اغوایی وسیع استراتژِ برد برد مطرح و در نهایت حکمیتی بنام برجام رونمایی شد.برجامیان در ابتدا به گونه ای از این مولود بده بستانی صحبت می کردند که برجام فتح الفتوح است بزرگترین توافق تاریخ ایران است همه دشمنان به زانو در امدند و ... و در بنام خود کردن این افتخار بر هم سبقت می گرفتند و با صدای بلند تمام مسئولیت انرا روزی روحانی و روزی ظریف و .. بر عهده می گرفتند که مثلا قهرمان تاریخ شوند و دیگرانی چون امثال مطهری برای انها خوش رقصی>علت این شوق شاید رسیدن به توهمی خود ساخته و خام ،یا جهالت و کوته بینی و یا نمایشی برای خام کردن مردم بوده است در هر صورت صاحباناین تفکر بی کفایتی در تدبیر امور مسلمین را نشان داده اند.امروز برجامیان در دولت و مجلس بکمک رسانه ها سعی دارند افتضاح فرجام برجام خود را به پای همه مخصوصا رهبری بنویسند تا از پناه گرفتن در پشت رهبری از مواخذه رهایی یابند و لذا برجام را تصمیم نظام قلمداد می کنند.

اری تصمیم نظام بود ولی با 29شزط !برجامیان بگویند کدام شرط رعایت شده است؟بله رهبری تایید کردند ولی مشروط به 9 شرط.ایا تضمین لازم اخذ شده بود یا نه،اگر قول کری و ظریف تضمین بود چرا اینگونه شد.ایا اقدام متناظر انجام شده بود یا نه ،تصویب هرگونه تحریم جدید به هر شکل و عنوان نقض برجام بود یا نه،شکایت علیه نقضهای برجان تا حالا به کجا رسیده است؟اینها و سئوالات زیاد دیگر را چه کسی جواب می دهد؟

کسی که از سربلاهت و یا خیانت تصویب 20 دقیقه ای برجام –مهمترینسند چند ساله یک دولت را در 29 دقیقه هم زیاد می داند چگونه می تواند دیگران را سهیم در اشتباهات خود کند.

اگر دین ندارید لا اقل ازاد مرد باشید .اگر دیروز با برجام عکس یادگاری می گرفتید امروز نیز پای مسئولیت ان بایستید نه اینکه مسئولیت خطای خود را پای دیگران بنویسید.

منطق خوارج باز در حال تکرار است باید مراقب حکمیتهای جدید بود.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 97/2/26:: 5:32 صبح     |     () نظر

درباره

سرباز امام خامنه ای
مگر بیش از این است که فرزندان اسلام ناب محمدی در سراسر جهان به پای چوبه دار می روند،مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب الله به اسارت گرفته می شوند؟بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین کند ولی ما به وظیفه اسلامی خود عمل می کنیم.صحیفه امام-ج21-ص328
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها