سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، قلبی سلیم و پاک و خویی استوار، روزی اش می کند . [امام علی علیه السلام]

دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری اجرا گردید این مناظره نسبت به مناظره قبل تفاوتهای ملموسی داشت.نامزدها کمتر احتیاط می کردند و سعی داشتند خودشان را درگیرتر و مصداقی تر وارد مباحث کنند.جبهه بندی انتخابات نیز مشخص شد و تکلیفها روشنتر.در ادامه سعی داریم رفتار هر یک از نامزدها را تبیین کنیم.

اقای جهانگیری برخلاف دور قبل بسیار کم فروغ بود.جهانگیری اصلا نه تنها در قامت یک نامزد ریاست جمهوری که حتی در قامت یک کاندیدای پوششی هم ظاهر نشد و نتوانست حتی از عملکرد دولت دفاع کند.جهانگیری با حمایت ناشیانه از فعالیت اقتصادی دختر وزیر اموزش و پرورش کل بازی دیروز را واگزار و از میدان خارج شد.جهانگیری در مناظره دوم فقط سخنگوی اصلاح طلبها و انهم برای اعلام موجودیت بود و لاغیر.

اقای رئیسی نسبت به مناظره قبل بسیار چشمگیرتر ظاهر شد.بسیار بیشتر ورود کرد بیشتر انتقاد کرد و سعی کرد برنامه ارائه دهد.همچنان نقش فراجناحی خود را حفظ کرد و با جمله نه دولت گذشته و نه تحمل این دولت راه سوم ارائه کرد و از چنگال انتقاد دولتی ها به دولت نهم و دهم گریخت.اقدام دیگر اقای رئیسی که جالب بود نشان دادن جزوه برنامه های دولت خود بود که با اینکار به مخاطب نشان داد برای سخنانش برنامه دارد و چیزی شبیه استعاره کلید دولت روحانی در این بی برنامه گی نامزدها بود و اقدام دیگر وی اعتراض به رقیب هراسی  روحانی بود که حربه دولتی ها را بی اثر کرد.

اقای قالیباف به همان سیاق مناظره قبلی ورود کرد و با مطرح کردن دختر وزیر اموزش و پروزش دولت رادر کل به گوشه رینگ برد و ادامه کار را برای خود راحت کرد و بدون تقریبا خراشی به پایان کار رسید.

اقای میر سلیم بسیار فعالتر و منتقدتر ظاهر شد.میرسلیم بعنوان فیلسوف مناظره ضربات کاری ای بر دولت در حوزه ازادی انتقاد و مباحث رشد اقتصادی و صداقت دولتمردان و اثرات برجام  وارد کرد.

اقای روحانی نسبت به مناظره قبلی بهتر بود بدون مقدمه به بحث وارد می شد سعی کرد با عبور از برخی سیاستهای کلی نطام مانند بحث شجریان و شهر موشکی و شعارنویسی روی موشک، میداندار مناظره شود که خیلی زود فضا را از دست داد و از عملکرد دولت نیز نتوانست دفاعی داشته باشد.در ادامه سعی کرد رقیب هراسی کند که با واکنش رئیسی و قالیباف مواجه شد.نکته دیگر در مورد اقای روحانی اینکه در مناظره قبلی با انفعال خود میدان را به جهانگیری واگذار کرده بود اما اینبار ظاهرا میدان را از جهانگیری پس گرفته و نسبت به وی بسیار بهتر بود.

اقای هاشمی طبا که نقش نامزدی را رها کرده و کاندیدای پوششی اقای روحانی ظاهر شد.ولی با مطرح کردن نابجای بحث کرسنت گل به خودی بزرگی بود که صورت داد و یا پیش بینی درگیری قبایلی! در ایران و اگاهی کامل! دشمنان از توانمندی های ایران از دیگر اصطلاحا سوتی های مناظره بود.

در مجموع بنظر می رسد برنده مناظره اقای رئیسی بود که کمترین اسیب را متحمل شد و بیشتر اسیب را نیز زد.

نکته دیگر اینکه در موقع قرائت قران دوربین همه کاندیداها را چند ثانیه بصورت مجزا نشان داد بجزء اقای رئیسی و دیگر اینکه کت مجری از پشت مداوما نامرتب بود.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سرباز امام خامنه ای 96/2/16:: 3:30 عصر     |     () نظر

درباره

سرباز امام خامنه ای
مگر بیش از این است که فرزندان اسلام ناب محمدی در سراسر جهان به پای چوبه دار می روند،مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب الله به اسارت گرفته می شوند؟بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین کند ولی ما به وظیفه اسلامی خود عمل می کنیم.صحیفه امام-ج21-ص328
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها